Diverse

Hvad Niche Marketing er ikke

Niche marketing handler ikke om forsøger at sælge dit produkt eller din service til verden som helhed. Som en lille forretningsmand, du kunne ikke råd til slags multi-million dollar reklamebudget. Det er ikke muligt. Du kan, dog med kun en computer, en internetforbindelse og en god ide sælge til et mindre publikum ved hjælp af niche marketing.

Niche marketing er ikke om at forsøge at konkurrere. Konkurrence er taget ud af ligningen, når du niche marketing. Du er ikke derude i verden foret ved siden af eller bag en million andre mennesker, der sælger de samme ting du sælger. Du sælger til en specifik målgruppe, som du har oprettet til dig selv med din opt-in e-mail liste.

Niche marketing er ikke om at sælge til forskellige mennesker hver dag i ugen. Når du har din liste, bygget, kan du sælge til de samme mennesker igen og igen. Ved at tage så meget tid som du behov og at sætte frem kan nok indsats for at få at vide, de mennesker, der udgør listen over købere du fortsætte med at sælge til dem.

Niche marketing handler ikke om at fokusere på det store billede. Det handler om fokus på det lille billede og jo mindre jo bedre. Indsnævre din niche ned til en meget specifik del af et større marked sikrer dig at få en rimelig andel af den lille del. Verden er en stor, og der er milliarder af mennesker. Du behøver kun en forsvindende lille del af befolkningen har en enorm liste over potentielle købere af dine produkter eller tjenester.

Niche marketing handler ikke om at se kun umuligheder. Niche marketing er kun om ser nærmere på mulighederne. Små muligheder konverteret til salg kan lige store overskud.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *